سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

یادمان باشد

یادمان باشد همیشه:
پشت هر "فقط یه شوخی بود" ذره ای حقیقت؛
پشت "همین طوری پرسیدم" کمی کنجکاوی؛
پشت "به من چه اصلا... " قدری احساسات؛
پشت "چه می دونم" مقداری خِرَد؛
و پشت "اشکال نداره" اندکی درد وجود دارد.....

از کنار این عبارات ساده عبورنکنیم.

 


[ دوشنبه 90/7/4 ] [ 6:8 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

بزرگترین اختلاس تاریخ ایران

خبر کوتاه بود: «اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان توسط یک نفر از بانک‌های ایران »

اگرچه این خبر در ابتدا آنقدر عجیب و غیرقابل باور بود اما با تأیید مسئولان بانکی کشور همگان را در شوک فرو برد که چگونه یک نفر توانسته است در چنین حجم گسترده از منابع کشور اختلاس کند! با نگاهی مقایسه‌ای و برای درک عمق فاجعه می‌توان چرتکه انداخت و فهمید که با 3000000000000 تومان چه‌ها که نمی‌شود کرد.


- می‌توان 30 هزار واحد آپارتمان 50 متری خریداری کرد.

میانگین قیمت هر متر در تهران دو میلیون تومان است.

- می‌توان در یک دوره به 67 میلیون نفر از شهروندان ایران یارانه داد.


- می‌توان 67 میلیون فقره به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کرد.

حقوق ماهانه‌ی هر نحت پوشش 45 هزار تومان است.

- می‌توان 353 هزار پراید خریداری کرد.

قیمت هر پراید حدود هشت ‌میلیون و 500هزار تومان است.

- می‌توان 428 هزار و 571 وام خودرو پرداخت کرد.

بانک‌ها اغلب وام هفت‌میلیون تومانی برای خرید خودرو می‌دهند.

- می‌توان 600 هزار شغل خانگی ایجاد کرد.

برای اشتغال خانگی پنج‌میلیون تومان وام داده شود

- می‌‌توان 100 هزار شغل پایدار ایجاد کرد.

برای ایجاد هر شغل پایدار 30‌میلیون تومان باید هزینه کرد.

- می‌توان به 9 میلیون و 82 هزار و 652 کارگر حقوق پرداخت کرد.

حداقل حقوق کارگران برای سال 90 چیزی نزدیک 330هزار و 400تومان است

- می‌توان شش‌بار صنعت نساجی را نوسازی کرد.

برای نوسازی صنعت نساجی به 500‌میلیون دلار نیاز است.

- می‌توان 12میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داد

سرانه هر دانش‌آموز با محاسبه انرژی 250هزار تومان محاسبه شده است

- می‌توان دو سال، شهروندان ایرانی را درمان رایگان کرد.

سرانه درمان برای ایران پنج‌درصد حداقل حقوق کارگران است.

- می‌توان 27میلیون و پانصد هزار بشکه نفت خریداری کرد.(درآمد 14روز فروش نفت ایران)

قیمت هر بشکه نفت صادراتی ایران 109 دلار است.

- می‌توان برای 24سال به صادر‌کنندگان جایزه پرداخت کرد.

بدهی دولت برای جوایز صادراتیاز سال 86 تا اکنون به رقم 450میلیارد تومان شده است.

- می‌توان 600هزار زندانی آزاد کرد.

آن دسته از زندانی‎هایی که تعهدی کمتر از پنج‌میلیون تومان دارند.

- می‌توان 75هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داد.

با 40میلیون تومان می‌توان بین 20 تا 30 کلاس درس برای دانش‌آموزان ساخت.

- می‌توان پنج‌میلیون و 200هزار سکه خریداری کرد.

در حال حاضر هر سکه حدود 600 هزار تومان رسیده است.

- می‌توان 600 میلیون پرس غذا خریداری کرد.

قیمت میانگین هر پرس غذا پنج‌هزار تومان است.

 


[ جمعه 90/6/25 ] [ 12:34 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

فکرش رابکنید اگر تکنولوژی تا این اندازه گسترش نیافته بود مردان وشاید زنان جامعه چه مشقتی را در استعمال دود باید متحمل می شدند

از مزیت های تکنولوژی


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 11:44 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

فرصتی فراهم شد تا درتاریخ 17 شهریور سال 1390 با سه نفر از معلمان پیشکسوت که سالها پیش در شهر ودیارم به تدریس اشتغال داشتند دیداری داشته باشم اگر چه سیمای آنان را سپیدی تجربه پوشانده  اما قیافه وظاهر آنان تغییرچندانی  نکرده  است .
 از چپ: 
1- جناب آقای آقادوستی 2- جناب آقای نرگسیان  3- جناب آقای جعفرپور

 


[ شنبه 90/6/19 ] [ 7:42 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

اشک یتیم پروین اعتصامی

روزی گذشت پادشهی از گذرگهی

فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست
پرسید زآن میانه یکی کودک یتیم

کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست؟
آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست

پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست
نزدیک رفت پیرزنی کوژپشت وگفت

این اشک دیده من و خون دل شماست
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است

این گرگ سالهاست که با گله آشناست
آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است

آن پادشا که مال رعیت خورد، گداست
بر قطره سرشک یتیمان نظاره کن

تا بنگری که روشنی گوهر از کجاست
پروین، به کجروان سخن از راستی چه سود

کو آنچنان کسی که نرنجد زحرف راست؟

 


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 2:25 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

توجه مهم :مراقب باشید قبل از انجام این کار، حلبی ها را یکبار در داخل آتش بیندازید تا رنگ حلبی ها از بین برود.







 


[ شنبه 90/6/12 ] [ 1:14 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

تعطیلی پنجشنبه های مدارس در7 پرده

1- عباسپور: تعطیلی پنجشنبه مدارس فاجعه آموزشی است:

مخالفت مجلس شورای اسلامی با طرح تعطیلی در روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی با تسری این طرح به مقاطع راهنمایی و دبیرستان وارد فاز جدیدی شده است. علی عباسپور تهرانی از دعوت از وزیر آموزش‌و‌پرورش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس برای تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان به مجلس خبر می‌دهد. او معتقد است: تعطیلی روزهای پنجشنبه همه مدارس شهر تهران «فاجعه فرهنگی آموزشی» است که با ندانم‌کاری و سطحی‌نگری مسوولان آموزش‌و‌پرورش یک اتفاق ناگوار در حال وقوع است.
وزارت آموزش‌و‌پرورش در هفته‌ای که گذشت طرح تعطیلی مدارس راهنمایی، دبیرستان و هنرستان‌ها را هم به شورای داخلی خود یعنی شورای‌عالی آموزش‌و‌پرورش به تصویب رساند.
بر این اساس مدارس راهنمایی و دبیرستان با کاهش ساعات تدریس خود در طول هفته می‌توانند روزهای پنجشنبه را برای دانش‌آموزان تعطیل اعلام کنند
ما با تعطیلی سطحی و یک ‌دفعه‌ای مدارس در روزهای پنجشنبه مخالفیم و مجلس قطعا با این مساله برخورد می‌کند، این گام بسیار خطرناکی است که آموزش‌و‌پرورش برداشته است، ‌زیرا صاحب‌نظران و کارشناسان طرح تعطیلی دبستان‌ها را مردود اعلام کردند و هنگامی که بحث تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها مطرح شد آن را مطلقا رد کردند
او می‌افزاید: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده کیفیت آموزشی مدارس در کشور متاسفانه در سطح پایینی قرار دارد و ساعات تدریس در مدارس ما نسبت به مدارس در برخی از کشور‌ها خیلی کم‌تر است. با این حال می‌توان به این نتیجه رسید که این طرح می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم تعلیم و تربیت کشور شود.
عباسپور با اشاره به گزارش‌های تهیه‌شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس عنوان می‌کند: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تهیه گزارشی علمی به نتیجه رسیده که این طرح برای مدارس ما دارای تبعات منفی‌ای است که ما نیز این گزارش‌ها را به آموزش‌و‌پرورش انعکاس داده‌ایم اما متاسفانه هنوز اثری نداشته است.
رییس کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار شرق مبنی بر اینکه «اگر وزارت آموزش‌و‌پرورش بر رویکرد خود نسبت به این طرح پافشاری کند، مجلس از راهکار‌ها و ابزار‌های قانونی خود در قبال مسوولان آموزش‌و‌پرورش استفاده می‌کند؟» می‌گوید: ما امیدواریم که با مسوولان آموزش‌و‌پرورش وارد چالش جدیدی نشویم، ما در این مدت سعی کرده‌ایم که با آموزش‌و‌پرورش تعامل داشته باشیم تا مسایل حل شود، چرا که مساله‌ای که ما قبلا نیز در زمان وزرای سابق مطرح می‌کردیم این بود که بحث ما با آموزش‌و‌پرورش سلیقه ای نیست بلکه علمی است و امیدواریم این بحث با تعامل با مسوولان آموزش‌و‌پرورش حل شود.

منبع خبر

2-وزیر آموزش و پرورش از احتمال تعطیلی راهنمایی و دبیرستان در روزهای 5شنبه خبر داده است، اما عباسپور می گوید مجلس با تعطیلی دبستان ها هم مخالف است، چه برسد به بقیه مقاطع تحصیلی......

حمیدرضا حاجی بابایی، در یک برنامه تلویزیونی درپاسخ به شوخی مجری که گفت دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان هم بدشان نمی‌آید روزهای پنج شنبه تعطیل باشند، گفت: "بدمان نمی‌آید که تعطیلی پنج‌شنبه‌ راهنمایی و دبیرستان‌ها را کارشناسی کنیم."

اما این سوی ماجرا، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هنوز تعطیلی 5شنبه های دبستان ها را هضم نکرده است. علی علاسپور تهرانی، رییس کمیسیون دراین باره به خبرآنلاین می گوید: "گفتند 70 درصد معلمان با تعطیلی 5شنبه ها موافقند. ما می گوییم خب اگر معلمان 3 روز کار کنند، که بیشتر خوشحال می شوند. اصلا تعطیل کنید، همه خوشحال شوند!"

جالب اینکه وزیر آموزش و پرورش دراین باره گفته است: "بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 80 درصد و بر اساس کار مطالعاتی که یک استاد دانشگاه انجام داده است، 78 درصد مردم موافق طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدایی هستند."

به عقیده عباسپور، دانش آموزان در هر رده سنی، نمی توانند 4 ساعت کلاس فشرده در مدرسه باشند: "بحث این است که بچه ها کشش ندارند این همه در مدرسه باشند. بجه ها اغلب، صبحانه مناسبی نمی خورد، چون صبح زود به مدرسه می روند، معمولا خواب آلوده هستند. به همین دلیل نمی شود خیلی فشرده آنها در کلاس نگه داشت و هیچ ساعت تفریحی هم برایشان قائل نبود."

وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسوولان این وزارتخانه می گویند بعد از بررسی نظام آموزشی کشورهای دیگر، چنین تصمیمی گرفته اند. اما رییس کمیسیون آموزش در پاسخ، استانداردهای فضای آموزشی ایران را ناکافی برای تعطیل شدن یک روز کاری می داند: "مدارس در کشورهای دیگر، تا 4 بعد از ظهر فعالیت می کنند. ساعتی برای ورزش دارند و زمانی مناسب برای استراحت. خوراک مناسب هم دارند. این نیست که در 5 روز فشرده درس بخواند تا اینکه 5شنبه تعطیل شود."

به گفته عباسپور تهرانی، اختیارات شواری عالی آموزش و پرورش در حد تعطیلی یک روز هفته هست، اما مجلس به دلایل کارشناسی، با این تعطیلی مخالف است: "ما هنوز قانع نشدیم که مزایای این طرح بیش از معایبش است. الان هم که تامل می کنیم، می خواهیم ببینیم نتایج این تعطیلی چیست. در چندین بازدیدی که داشتیم، مسوولان مدارس درباره عواقب آن اظهار نگرانی می کردند. درواقع این نیست که همه موافق باشند.»

پیش از این، نورالله حیدری دسنایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با تعطیلی پنج شنبه های دبستان ها مخالفت کرده بود.

منبع خبر

3-رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: مجلس مخالف تعطیلی پنجشنبه مدارس است

عباس پور افزود: مسئولان آموزش و پرورش برای تاکید بر این موضوع به تعطیلی دو روز در هفته مدارس بسیاری از کشورها استناد می کنند اما این بخشی از واقعیت است .

علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی : چرا مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع اشاره نمی کنند که در آن کشورها مدارس در دیگر روزهای هفته8 صبح تا 17 دایر است و در فاصله صبح و بعد از ظهر برنامه های شاد مانند اردوها ، کلاس های فوق برنامه ، تغذیه رایگان و فرصت مناسب برای استراحت دانش آموزان ایجاد می شود ؟
عباس پور افزود:‌ مسئولان آموزش و پرورش فقط می خواهند مدارس را در پنجشنبه ها تعطیل و برنامه ها را در کلاس های نوبت صبح روزهای دیگر فشرده کنند که به خستگی دانش آموزان منجر می شود.
وی با طرح این که آموزش و پرورش در این باره مطالعه کافی نکرده است اضافه کرد : اجرای این طرح به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی که صبحانه مناسب و کافی نمی خورند تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

عباس پور تهرانی گفت: یکی از توجیهات مسئولان آموزش و پرورش در این باره ، موافقت 86 درصد معلمان با آن در نظرسنجی هاست اما این که توجیه نمی شود چون اگر مثلا چهارشنبه را هم تعطیل اعلام کنند شاید96 درصد با آن موافق باشند بنابراین مهم ، کیفیت آموزش است.

وی گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با ایجاد کارگروهی ویژه و بررسی موضوع با مشارکت استادان دانشگاه به این اجماع رسید که تعطیل کردن پنجشنبه ها طرح نادرست و مردود است.

آقای عباس پور تصریح کرد: ما با اجرای این طرح مخالفیم مگر آن که مانند کشور های پیشرفته مدارس در دیگر روزهای هفته دو نوبته و در میانه نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه های آموزشی و پرورشی مناسب و شاد اجرا شود و دانش آموزان نیز بتوانند کیف و کتاب خود را در کمدهای مخصوص خود قرار دهند و بدون دغدغه تکلیف شب به منزل بروند.

عباس پور افزود : اکنون کیفیت آموزش کشورمان در آزمون بین المللی تیمز و پرلز در رده های پایین دنیاست و اجرای تعطیلی پنجشنبه ها تراز ما را در این زمینه بیشتر کاهش می دهد.

وی مجلس را نهاد مفسر قانون دانست و تاکید کرد : اگر بخواهند طرح تعطیلی مدارس ابتدایی را از آغاز سال تحصیلی91-90 اجرا کنند مجلس تا جایی که ممکن است اجازه نمی دهد و جلوی این کار را می گیرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آقای حاجی بابایی به جای کارهای عمقی در پی کارهای سطحی و شعاری است و نمی دانیم در پی چیست اما مجلس قطعا با تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها برخورد می کند.

منبع

4- تعطیلی پنج شنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان ها در اختیار مدیران مدارس است

آموزش و پرورش تعطیلی روز پنج شنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان ها را در سراسر کشور در اختیار مدیران مدارس قرار داد. در همین حال از اوایل هفته جاری خبرهایی درباره تعطیلی روز پنجشنبه مدارس راهنمایی، دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش از مهرماه از سوی مسئولان آموزش و پرورش اعلام شد. بنابراین علاوه بر تعطیلی سراسری روز پنجشنبه دبستان ها، مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز به تدریج به حلقه این تعطیلی افزوده می شوند و آموزش و پرورش طرح سراسری تعطیلی روز پنج شنبه تمامی مدارس را اجرایی می کند.ابراهیم سحرخیز معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی روز پنجشنبه مدارس راهنمایی و متوسطه گفت: آموزش و پرورش اختیار تعطیلی روز پنجشنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان ها را به مدیران مدارس داده است و مدیران می توانند در این باره تصمیم گیری کنند. وی افزود: مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان می توانند برنامه درسی دانش آموزان را برای 5روز در نظر بگیرند و با اضافه کردن یک یا 2ساعت به برنامه درسی سایر روزها روز پنج شنبه را تعطیل اعلام کنند!!!. بنا به گفته سحرخیز با توجه به امکانات، این اختیار به مدیران مدارس داده شده است که برای این تعطیلی برنامه ریزی کنند.وی در پاسخ به این که آیا تعطیلی روز پنج شنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان ها نیز همچون تعطیلی دبستان ها نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد گفت: نیازی به مصوبه ندارد!؟! و همان طور که ذکر شد با توجه به امکانات، مدیران مدارس می توانند برنامه ریزی کنند.سحرخیز همچنین درباره مراکز کاردانش و هنرستان ها گفت: در سال های گذشته نیز در برخی از رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هنرستان ها در روز پنجشنبه تعطیل بوده اند بنابراین با برنامه ریزی مشکلی در این زمینه ایجاد نمی شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای این طرح با کمبود فضای آموزشی روبه رو نمی شویم گفت: براساس آمارها87درصد مدارس راهنمایی و متوسطه به نوبت صبح منتقل شده اند و در فرصت یک ماه باقی مانده تا شروع سال تحصیلی درصد مدارس راهنمایی و دبیرستان یک نوبته افزایش خواهد یافت

منبع خبر

5-همچنین معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ساعات درسی تصریح کرد: مدارسی که روزهای پنجشنبه تعطیل هستند در طول هفته یک ساعت به ساعات درسی آن ها افزوده می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با تعطیلی پنجشنبه ها از ساعات درسی کاسته نشده، بلکه برنامه های قبلی ادامه دارد و به قوت خود باقی است.

وی گفت: با تعطیلی روزهای پنجشنبه دانش آموزان مقطع متوسطه فرصت بیشتری را برای مطالعه، تفریح و تحقیق پیدا می کنند.

سحرخیز بیان کرد: پیش بینی می شود که اکثر مدیران مدارس شهر تهران از تعطیلی روزهای پنجشنبه استقبال کنند و درصد بالایی از مدارس این طرح را با آغاز سال تحصیلی به مرحله اجرا در آورند.

منبع خبر

6- مجید قدمی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش: این طرح "ساماندهی ساعات آموزشی در روزهای پنجشنبه" نام دارد و قرار است در صورت تصویب، چهار زنگ 45 دقیقه‌ای از روز شنبه تا چهارشنبه به ساعات درسی دانش آموزان دوره ابتدایی اضافه شود.
وی ادامه داد: هم اکنون ساعت آموزشی مدارس ابتدایی 8 تا 12 است که در صورت اجرای طرح، مدارس می توانند یک ربع به هشت فعالیت خود را آغاز و تا 12:30 به اتمام برسانند و بدین ترتیب 45 دقیقه به ساعات آموزشی در طول هفته اضافه شود که جایگزین چهار ساعت آموزشی روز پنج شنبه است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: اگر ساعات آموزشی بدین ترتیب اضافه شود در هفته پنج ساعت خواهد شد که بدین ترتیب 30 ساعت به ساعات آموزشی در طول سال اضافه می شود که به نفع دانش آموزان است.

قدمی با بیان اینکه این طرح در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده گفت: در واقع تعطیلی پنجشنبه به معنای بسته شدن مدارس نیست، بلکه قرار است این روز برای کلاسهای جبرانی، فعالیتهای فرهنگی و اردویی دانش آموزان و کلاسهای دانشگاهی و ضمن خدمت فرهنگیان باشد.
منبع این خبر

 

برای این که اوج بی برنامگی وسیاسی کاری را درتعطیل کردن پنجشنبه های مدارس بدانید آخرین خبر منتشرشده درپایگاه اطلاع رسانی آموزش وپرورش درتاریخ 4 شهریورماه را اینجـــــــــا بخوانید .

7-چندسئوال صریح از ما :

1-  درنگاه مسئولان تصمیم گیر آموزش وپرورش« یادگیری » از چه جایگاهی درمدارس ما برخوردار است ؟ یادگیری امری دستوری ودلبخواهی معلم است که هرگاه اراده کند اتفاق می افتد یا این که فراگیر باید درشرایط یادگیری باشد ؟ آیا افزایش ساعات روزانه مدارس به یادگیری کمک می کند ؟ متخصصان یادگیری تاکید دارند که به جای خواندن فشرده درسها سعی کنید بین ساعت های مطالعه استراحت بگذارید این تناقض چگونه قایل حل است ؟

2-  بیش از شش ماه است که شخصا این خبر را دنبال کرده ام واز خط ونشان کشیدن مجلس دربرابر وزیر برخاسته از مجلس آموزش وپرورش خبرهای داغ ومحکم خوانده ام پرسشی که پیش می آید این است که مجلسی که دربرابر یک مسئله ساده وقابل حل اینگونه ضعف وسستی از خود نشان داده ومی دهد چگونه می خواهد ومی تواند دربرابر رانت خواری ها ، بی عدالتی ها ، قانون شکنی ها ، تضییع حقوق شهروندان ، مبارزه بامفاسداقتصادی و..... ایستادگی کند ؟؟؟

3-  حد اختیارات وزیر تاکجاست ؟ آیا مثلا وزیر بهداشت می تواند بیمارستانها را درپنجشنبه ها تعطیل کند ویا میزان کار کارمندان تابع قانون خاصی است ؟

4-  آموزش وپرورش کشورما انسجام سیستمی منظم ندارد بین کتابهای درسی وساعات تدریس هماهنگی دیده نمی شود وحذف یک روز کاری مدارس این مشکل راچندبرابر می کند حذف منطقی مطالب کتابهای درسی نیز آنچنان که تاکنون مرسوم بوده به امر وزیر شدنی نیست ودرصورت اصرار وزیر ویا مسئولان دیگر می شود کتاب شترگاوپلنگی که بخش هایش باهم منسجم نیستند .

5-  این که دربرخورد با یک پدیده فورا" به دیگر کشورها استناد می کنیم امر مذمومی نیست اما شما قضاوت کنید که در امر آموزش وپرورش کدام استانداردهای روز دنیا درکشور ما اجرایی شده است که تعطیلی پنجشنبه ها را از این استاندارد برای کشورمان استخراج کرده ایم ؟

6-  شاید درپس پرده تعطیلی مدارس درپنجشنبه ها علل دیگری وجود داشته باشد که مسئولان مردم را محرم  وشایسته شنیدن این علل نمی دانند راستش رابخواهید تا جایی که عقل ناکامل من قد می دهد هرچه کوشیده ام علل قانع کننده ای برای این تصمیم شتابزده بیابم ناتوان بوده ام .

 

7-  شنیده ام که تعطیلی مدارس راهنمایی ودبیرستان به ادارات کل آموزش وپرورش استانها واگذار شده است گاهی این واگذاری تصمیمات سبب می شود که مدیران کل وکارشناسان محترمشان کلاه را با سر بیاورند وبرای آن که تعهد خود را به وزیر نشان دهند با هرقیمتی بر اجرای این تصمیم پای فشارند عواقبش هرچه باشد مهم نیست .

8- فکر می کنید اولین تصمیم وزیربعدی آموزش وپرورش درحد کلان وشکایت او از این سازمان چیست ؟

 

9-  سئوالات بیشمار دیگری دراین زمینه وجود دارند که از حوصله این نوشتار خارج است خودتان می توانید هم سئوال وهم پاسخش را بیابید.........



[ شنبه 90/6/5 ] [ 6:24 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445291