سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دوراهی

این روزها دارم همه ی اندوخته های ذهنی ام رامرور می کنم ، همه ی آنچه از درس وبحث ومنبر وخطابه شنیده ام ، بعضی حرف ها وآموخته هایم بعضی دیگر را نقض می کنند شاید این خود دانشگاهی باشد که دانش های فلّه ای ام را به محکی بسپارم تا سره از ناسره بازشناسم؛ اگرچه اختلاف چیز خوبی نیست اما درسایه ی همین اختلاف است که رشد ایجاد می شود.دانه تابا خاک مخالفت نکند رشد نمی کند .

پی نوشت :

1- هرجا می روی بحث سیاست است گاه بحث ها به مشاجره لفظی هم می کشد اما رشد مردم به جایی رسیده است که آزادانه بگویند به چه کسی رای داده اند وبرای رای خود اعتباری قائل شوند .

2- گاهی جانبداری از یک نامزد انتخاباتی فقط درحد تعصب وشنیده هایی است که طرفداری کننده جسارت وجرات دفاع از افکار خود را ندارد کاش شناخت جای تعصب را می گرفت کاش می شدبه آنجا برسیم که هرکسی ، باهر سواد وجایگاهی  به خود جرات ندهد برای دیگران خط وربط بکشد ووظیفه وتکلیف دیگران را به آنان یاد آوری نماید  .


[ شنبه 88/3/30 ] [ 12:50 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

روز مادرمبارکباد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز زن  بر همه زنان غیرتمند ایرانی مبارکباد


[ یکشنبه 88/3/24 ] [ 1:19 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

سوگند به قرآن

وقتی مناظره محمود احمدی نژاد ومیرحسین موسوی را به دقت دیدم وشنیدم تادو روز نتوانستم هیچ مطلبی بنویسم واکنون پس از دو روز به سراغ میثاق ملی ایرانیان یعنی «قانون اساسی» می روم وبه اصل 121 آن نگاهی دوباره می افکنم .کلماتش را بارها وبارها می خوانم وباخود می اندیشم که آیا رئیس جمهور می داند دربادی امر کدام تعهدنامه را دربرابر نمایندگان ملت ودیدگان آگاه مردم خوانده وبه اجرای آن پایبند شده است ؟

اصل 121قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. سوگند رئیس جمهور

رئیس جمهور درمجلس شورای اسلامی درجلسه ای که باحضور رئیس قوه قضائیه واعضای شورای نگهبان تشکیل می شود به ترتیب زیر سوگند یاد می کند :

بسم الله الرحمن الرحیم

 " من به عنوان رئیس جمهور درپیشگاه قرآن کریم ودربرابر ملت ایران به خداوندقادرمتعال سوگندیادمی کنم که پاسدارمذهب رسمی ونظام جمهوری اسلامی وقانون اساسی کشورباشم وهمه استعداد وصلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت هایی که برعهده گرفته ام به کارگیرم وخود راوقف خدمت به مردم واعتلای کشور، ترویج دین واخلاق ، پشتیبانی از حق وگسترش عدالت سازم واز هرگونه خودکامگی بپرهیزم واز آزادی وحرمت اشخاص وحقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم .درحراست از مرزها واستقلال سیاسی واقتصادی وفرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم وبااستعانت ازخداوند وپیروی از پیامبر اسلام وائمه اطهارعلیهم السلام ، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا وفداکار نگاهدارباشم وآن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم"

 

پی نوشت:

 «ایها الناس! هیچ چیز مملکت شما را آباد نمی‌کند، مگر متابعت قانون، مگر ملاحظه قانون، مگر حفظ قانون، مگر احترام قانون و باز هم قانون و ایضاً قانون. اطفال باید از طفولیت در مکاتب و مدارس قانون بخوانند و بدانند که هیچ معصیتی در شریعت و دین بالاتر از مخالفت قانون نیست. معنی معصیت یعنی خلاف قانون، عمل کردن به دین یعنی قانون؛ مذهب یعنی قانون؛ دین اسلام، قرآن یعنی قانون خدایی؛ آقاجانم قانون! قانون!. بچه ها باید بفهمند، زنها باید بفهمند که حاکم قانون است و بس. هیچ کس در مملکت حکمش مجری نیست، مگر قانون. مجلس شورای ملی یعنی حافظ قانون. وکیل یعنی کسی که تدوین قانون کند. مجلس مقننه یعنی مجلسی که قانون وضع می کند. وزیر یعنی مجری قانون. سلطان یعنی رئیس قوه مجریه قانون. سرباز یعنی محافظ قانون. پلیس یعنی حافظ قانون. عدالت یعنی قانون. استقلال سلطنت یعنی احکام قانون و خلاصه اینکه آبادی مملکت، شیرازه بندی ملیت و قومیت هر ملت منوط است به اجرای قانون».

 این خطابه پرشور سید جمال‌الدین واعظ اصفهانی از واعظان و اندیشمندان سرشناس جنبش مشروطه در ستایش از قانون است.


[ جمعه 88/3/15 ] [ 7:19 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

نگاهی به گذشته

 

نچوای پس از انتخابات

امروز شنبه 23خرداد 1388 است فکر می کنید این دو نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری درباره چه موضوع مهمی نجوا می کنند ؟


[ چهارشنبه 88/3/13 ] [ 12:23 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

بدبختانه عدم شناخت نسل امروز نسبت به تاریخ باشکوه ایران باعث شده است که بسیاری از داشته‌های خویش را در دستان دیگران ببینیم و لذت هم ببریم!

سریال افسانه جومونگ (ساخته کشور کره جنوبی) در واقع بخشی از تاریخ ایران را ربوده است. آنها نام ارمنستان را لاک گرفته و بر آن سرزمین «بویو» گذارده‌اند فرمانروایی ایران را هم سلسله «هان» نامیده‌اند. در تاریخ سلسله (هان) سواره نظام زره‌پوش وجود ندارد این سواره نظام بنا بر همه اسناد تاریخی مربوط به ارتش پارت ایران بوده است.

یکی از افسران سپاه آهنین ایران در دوران اشکانی (123- 124 تا 88- 87پیش از میلاد) در پایین عکس دیده می‌شود :

 

وقتی از درگیری دولت هان با یاغیان صحبت می‌شود و بدین خاطر، بویو دست به حمله به مناطق اطراف خود می‌زند، در واقع زمانی است که فرمانروایی ایران با یاغیان هوسپائوسینس (شورشگر تازی) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور مشغول جنگ است در ضمن مهمترین نکته آنکه گرفتن گروگان از خاندان نافرمان نسبت به فرمانروایی تنها در ایران باب بوده است مهرداد پادشاه اشکانی در ارمنستان (بخاطر آنکه بی طرفی کشورش را زیر پا گذارده و از رومیان حمایت نمود) وارد کارزار شده و آرتاواز شاه ارمنستان را فرمانبردار خویش نمود و تیگران پسر آرتاواز را به عنوان گروگان به پارت فرستاد. رویدادهای بعدی باعث مداخله دوباره ایران شد و ارتش پارت، تیگران را به عنوان شاه بر صندلی پادشاهی به جای آرتاواز قرار داد. کشور بی ریشه کره با استفاده از تمثیل‌های ایرانی برای خود تاریخ می‌سازد در سریال یانگوم نخستین رستم زاد (سزارین) را به یانگوم منتسب کردند و حال در دل تاریخ اشکانی ما برای سرزمین چوسان خود هویتی حماسی می‌سازند. باید با هزار درد افسوس گفت به خاطر عدم توجه رسانه‌های مسئول نسبت به هویت و تاریخ ملی ایران کشورهایی نظیر کره بجای ما، آنها را به نام خود نموده و در نهایت ما می‌مانیم و مشتی تاریخ غیر ایرانی!

به قول «اُرُد»، بزرگ اندیشمند و متفکر ایرانی: سرزمینی که اسطوره‌های خویش را فراموش کند به اسطورهای کشورهای دیگر دلخوش می‌کند فرزندان چنین دودمانی بی پناه و آسیب پذیرند.

برای شناخت بیشتر و بهتر تاریخی که کشور کره جنوبی به یغما برده است نظر شما را به بخش‌های از تاریخ دودمان اشکانیان و پارت‌های ایران جلب می‌کنم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به مهرداد دوم پادشاه ایران زمین گفتند در کشورداری صبوری کنید اردوان پدر شما و همین طور فرهاد پدر بزرگتان خیلی زود کشته شدند. مهرداد گفت در حالی که هوسپائوسینس (شورشگر تازی) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور به جان مردم ایران افتاده و کشتار می‌کنند سکوت و نرمش به چه معناست. کشته شدن در این شرایط بسیار با ارزش تر از زندگی در خفت و ننگ است.

شجاعت پادشاه ایران - مهرداد اشکانی - گویای این سخن ارد بزرگ است که: برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است.
مهرداد دستور داد ارتش ایران بازسازی شود استراتژی نظامی خاص اشکانیان، جنگ‌های نامنظم توسط کمانداران ورزیده بود که شالودهء ارتش اشکانی را تشکیل می‌دادند. گروه‌های سوارکار چالاک و کمانداران قابلی که می‌توانستند در حال سوارکاری، از هر سویی، هر هدفی را نشانه روند. علاوه بر این، تمرینات گروهی پیوسته آنها،در میدان نبرد، الگوهای نامنظم ولی هدفمندی از حرکت اسب‌ها را ایجاد می‌کرد، که به نحوه ای غیر قابل پیش بینی،به هر سمت و سویی می‌تاختند و به طور فردی یا گروهی شلیک می‌کردند. بخش دیگر سپاه مهرداد دوم سواره نظام زره‌پوش ایران که در باختر به آن سوارکاران شوالیه و در خاور به آنها سوارکاران آهنین می‌گفتند تشکیل می‌داد تمام بدن آنها و حتی بدن اسب‌هایشان پوشیده از آهن بوده و بدین شکل هر

سپاهی را شکافته و به تسلیم وادار می‌نمودند.

 

فرمانروای ایران یاغی های باختر و خاور را مطیع خویش نمود و با ووتی فغفور فرمانروای چین از سلسله هان (141 تا 87پیش از میلاد) روابط سیاسی و بازرگانی برقرار نمود.
مهرداد دوم دوباره شکوه را به ایران بازگرداند

آیا می دانید:

1- اصطلاح پارتیزان که به معنی جنگ های نامنظم است از قوم پارت (اشکانیان) گرفته شده واین شیوه از ابتکارات این سلسله تاریخی ایرانی است ؟

2- هدف سیما از خرید وپخش سریال های کُره ای چیست ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 88/3/10 ] [ 12:27 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

بهشت یاجهنم ؟

یکی از سناتورهای معروف آمریکا، درست هنگامی که از درب سنا خارج شد، با یک اتومبیل تصادف کرد و در دم کشته شد.
روح او در بالا به دروازه های بهشت رسید و «سن پیتر» از او استقبال کرد. «خیلی خوش آمدید. این خیلی جالبه. چون ما به ندرت سیاستمداران بلند پایه و مقامات را دم دروازه های بهشت ملاقات می کنیم. به هرحال، شما هم درک می کنید که راه دادن شما به بهشت تصمیم ساده ای نیست»
سناتور گفت «مشکلی نیست. شما من را راه بده، من خودم بقیه اش راحل می کنم»
سن پیتر گفت «اما در نامه ی اعمال شما دستور دیگری ثبت شده، شما بایستی ابتدا یک روز در جهنم و سپس یک روز در بهشت زندگی کنید. آنگاه خودتان بین بهشت و جهنم یکی را انتخاب کنید»
سناتور گفت «اشکال نداره. من همین الان تصمیمم را گرفته ام. می خواهم به بهشت بروم»
سن پیتر گفت «می فهمم. به هر حال ما دستور داریم. ماموریم و معذور»
و سپس او را سوار آسانسور کرد و به پایین رفتند. پایین ... پایین... پایین... تا اینکه به جهنم رسیدند.
در آسانسور که باز شد، سناتور با منظره  جالبی روبرو شد. زمین چمن بسیار سرسبزی که وسط آن یک زمین بازی گلف بود و در کنار آن یک ساختمان بسیار بزرگ و مجلل. در کنار ساختمان هم بسیاری از دوستان قدیمی سناتور منتظر او بودند و برای استفبال به سوی او دویدند. آنها او را دوره کردند و با شادی و خنده فراوان از خاطرات روزهای زندگی قبلی تعریف کردند. سپس برای بازی بسیار مهیّجی به زمین گلف رفتند و حسابی سرگرم شدند. همزمان با غروب آفتاب همگی به کافه کنار زمین گلف رفتند و شام بسیار مجللی از اردک و بره کباب شده و نوشیدنی های گرانبها صرف کردند. شیطان هم در جمع آنها حاضر شد و همراه با دختران زیبا رقص گرم و لذت بخشی داشتند.
به سناتور آنقدر خوش گذشت که واقعاً نفهمید یک روز او چطور گذشت. راس بیست و چهار ساعت، سن پیتر به دنبال او آمد و او را تا بهشت اسکورت کرد. در بهشت هم سناتور با جمعی از افراد خوش خلق و خونگرم آشنا شد، به کنسرت های موسیقی رفتند و دیدارهای زیادی هم داشتند. سناتور آنقدر خوش گذرانده بود که واقعا نفهمید که روز دوم هم چگونه گذشت.
بعد از پایان روز دوم، سن پیتر به دنبال او آمد و از او پرسید که آیا تصمیمش را گرفته؟
سناتور گفت «خُب، راستش من در این مورد خیلی فکر کردم. حالا که فکر می کنم می بینم بین بهشت و جهنم، من، جهنم را ترجیح می دهم!»
بدون هیچ کلامی، سن پیتر او را سوار آسانسور کرد و آن پایین تحویل شیطان داد. وقتی وارد جهنم شدند، این بار ،سناتور، بیابانی خشک و بی آب و علف را دید، پر از آتش و سختی های فراوان. دوستانی که دیروز از او استقبال کردند، عبوس و خشک، در لباس های بسیار مندرس و کثیف بودند. سناتور با تعجب از شیطان پرسید «انگار آن روز من اینجا منظره ی دیگری دیدم؟ آن سرسبزی ها کو؟ ما شام بسیار خوشمزه ای خوردیم؟ زمین گلف؟ ...».
شیطان با خنده جواب داد: «آن روز، روز تبلیغات بود... امروز دیگر تو رای دادی»...


[ جمعه 88/3/8 ] [ 12:28 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

میرحسین موسویمحموداحمدی نژاد


در ذیل نمونه هایی از این پیامک ها را که طرفداران مهندس میرحسین موسوی ساخته اند آورده ایم.


-1  مرا شمسی شبیه مولوی بود/ دلارایی که آرایش قوی بود/ یکی پرسید شمست کیست گفتم/ همانا میرحسین موسوی بود
2- گویند امام ما هوادارش بود/ ما نیز هوای موسوی را داریم
3- ای مومنین: یک یا حسین تا میرحسین
4- مردم ز سر صمیمیت می خوانند/ همواره به نام کوچکت میرحسین
5- هرچند که 20 سال دیر آمده است/ در بیشه ی انتخاب شیر آمده است/ گر سید ما برفت از عرصه برون/ برخیز برادرم که میر آمده است
6-  دلسوخته مردی ، ازلی می خواهیم/ از جنس عدالت علی می خواهیم/ حرف دل هر چه عاشق این است آری/ ما میرحسین موسوی می خواهیم
7-  هموطن برخیز و عزم کار کن/ دوم خرداد را تکرار کن/ سیدی دیگر به میدان آمده/ موسم تغییر ایران آمده/ موسوی از ماست همراهش شویم
8- ما به آن سید و این میر ارادت داریم/ ما به لبخند گل سرخ شباهت داریم/ رای هر پیر و جوان موسوی است/ ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم
9-  بیا چون کوه دالاهو قوی باش / سرود مثنوی معنوی باش / بیا حالا که دیگر خاتمی نیست / رفیق میر حسین موسوی باش
10-  گفت: بر گردن خود داری دین تا به یک رای، تو کاری بکنی در این بین...گفتمش: می دانم...سبز می اندیشم...رای من: میرحسین
11-  صد شکر به بزم مهر، "میر" آمده است!/ امروز به همراهی "پیر" آمده است!/ برخیز به یاری اش شتابیم/ که بازدر معرکه، یک شیر دلیر آمده است
12-  دلا اکنون زمان کاهلی نیست/ و اصلاحات امری سرسری نیست/ اگر خواهان تغییری برادر/ بدان مردش به غیر از موسوی نیست
13-  تا آخرین روزهای بهار، ایران را سبز می کنیم !
14-  تقویم چه بیقرار است امسال/ یک معجزه ای در انتظار است امسال/ از یمن حضور سبز سید ، بی شک/ خرداد سر آغاز بهار است امسال
15-  وطن سرشار از درد است برخیز/ وطن محتاج یک مرد است برخیز/ در این خیزش بیا با موسوی باش/ چرا چون بی هماورد است برخیز

 

اصل خبر را اینجــــــــــــــــــا بخوانید

 

و اما پیامک هایی که طرفداران دکترمحمود احمدی نژاد ساخته اند :


1-  این جلوه عشق و اتحاد است/ یک عرصه دیگر از جهاد است/ رای همه عاشقان مهدی/ اینبار هم احمدی نژاد است
2- سینه پر آهیم اما آهنیم/ نسل یوسف های بی پیراهنیم/ ما ز شور احمدی آکنده ایم/ ما ز گرمای خمینی زنده ایم
3- این کلبه، سرای عدل و داد است بیا/اینجا سخن از «وان یکاد» است بیا /در محفل ما حرف چپ و راست مزن /این خانه ی احمدی نژاد است بیا
4- ما پیرو مکتب رسول اللهیم/ در راه و منش پیرو روح اللهیم/ با رای به احمدی نژاد مظلوم/ ما حامی کاندیدای حزب اللهیم
5- او احمدی نژاد است مردانه در جهاد است قلب تمام ملت برای او ستاد است
6- گزافه نیست تو کوه اراده ای دکتر/ هنوز هم به خدا خوب و ساده ای دکتر/ دلیل اینکه دلیرو شجاع و نستوهی/ همین بود که یقین شیعه زاده ای دکتر
7-  اخلاق خوش محمدی داری تو/ احسان و صفای سرمدی داری تو/ نامت همه جا سرامد اهل ولا/ زیرا که نژاد احمدی داری تو
8-  رزمنده و در صف جهادیم هنوز/ نابودگر ظلم و فسادیم هنوز/ سوگند به روح قدسی روح خدا/ ما یاور احمدی نژادیم هنوز
9- از ریشه بکن اساس کج را /دشمن صفتان ذوالعوج را /فریاد بکن دوباره دکتر/ "عجل لولیک الفرج را
10- نه فکرپول و جیب ومکنت وحشمت هستی/ نه دنبال زر و زور و ریاو قدرت و ثروت هستی/ نژادت احمدی است قدرت بدانند/ چو آنکه عاشقانه شیفته ی خدمت هستی
11-  تو احمدی ن‍ژادی و از تبار افتاب/ خیبرشکن به زمانه و شاگرد بوتراب/ رای تمام ملت ایران از آن تو/ تا هست گفتمان تو از جنس انقلاب
12-  افسوس ازین حکایت دردآلود/ که پاسخ خدمتت فقط تهمت بود/ در صبر و تحمل غرض ورزی ها/ افسانه شدی مثل جومونگ ای محمود
13- با گوهرولا، برعالمی سریم/ با احمدی نژاد در خط رهبریم/ روباه سیرتان حاصل نمی کنند/با کذب و با ریا چیزی در این حریم
14-  از لطف علی جناح(ع) جناح حق پیروز است/ پیروزی اهل حق بدان هر روز است/ ما طالب احمدی نژادیم و یقین/این رای و نظر به دشمنان جانسوز است
15-  این جلوه عشق و اتحاد است/ یک عرصه دیگر از جهاد است/ رای همه عاشقان مهدی/ اینبار هم احمدی نژاد است

به نظرشما نقش پیامک درتبلیغات چقدر است ؟

اصل خبر را اینجــــــــــا بخوانید .

 


[ سه شنبه 88/3/5 ] [ 10:49 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445294