سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چگونه کامنت بگذاریم؟

کامنت گذاشتن در وبلاگ دیگران مانند راه رفتن در اتاق نشیمن آنها یا ملحق شدن به یک بحث می باشد.در حقیقت در زندگی واقعی افرادی وجود دارند که از ایجاد رابطه خشنودند و عده دیگری اینگونه نیستند.

افرادی که کامنتهای خوبی را ارائه می کنند وارد بحث می شوند و کامنتی هوشمندانه، دوستانه، جذاب و حاوی اطلاعات مفید را می نویسند.

با کمک این راهنماییها می توانید جامعه آنلاین خود را بسازید و یک مفسر بزرگ وبلاگ شوید:

موضوع را حفظ نمایید

وبلاگ نویسان بر روی مطالب خاصی کامنت می گذارند تا نظرات و اطلاعات بیشتری در مورد آن مطلب مطرح شود پس هیچگاه موضوع را تغییر ندهید.آیا دیدن کامنت “راستی در مورد لاک پشت هم اطلاعاتی داری!” بر روی مطلبی که در مورد طوفان وحشتناک و مخرب Hurricane Katrina می باشد، دلخور کننده نیست؟

اطلاعات جدیدی به بحث اضافه کنید

اینکه دوازده نفر نظراتی شبیه به هم را در مورد یک مساله ارائه می کنند کار بی ارزش و غیر قابل استفاده ایست.قبل از اینکه کامنتی بگذارید و موضوعی را تفسیر کنید لازم است که کل مطلب را بخوانید و مطمون شوید که توضیحاتی که قصد اضافه کردنش را دارید چیز جدیدی را به بحث اضافه می کند.در غیر اینصورت کامنت نگذارید چون نوشته شما، شما را به دیگران معرفی می کند و بیانگر چگونگی طرز تفکر شما خواهد بود.

فقط برای اینکه نظری داده باشید، کامنت نگذارید

مطمئن باشید کسانی که کامنتهایی مانند “چه وبلاگ قشنگی داری” را می گذارند، اصلا مطلب شما را نخوانده اند به علاوه هدف برخی از افراد برای گذاشتن کامنت در وبلاگ ها تنها اضافه کردن آدرس وبلاگ و نامشان است.هیچگاه بدین منظور کامنتی را در مورد مطلبی نگذارید چون این کار شما را به عنوان یک مفسر نالایق معرفی خواهد کرد.

دقت کنید که چه زمانی کامنت بگذارید و چه زمانی ایمیل بزنید

کامنت در ویلاگ یک مساله عمومیست و مخاطبین زیادی این متن را در وبلاگ خواهند دید اما ایمیل یک رابطه خصوصی است.فرض کنید که شما چنین کامنتی را بخوانید: ” چه مطلبی! راستی خواهرت چطوره! (پیمان:شرمنده اما ترجمه متن همینه) “.پس هیچگاه مطالب خصوصی را که باید از طریق ایمیل ارسال شود به عنوان کامنت در وبلاگ کسی ننویسید.

به یاد داشته باشید که هیچکس مدعی را دوست ندارد

بهترین کامنتها را افراد خوش فکر و دانایی ارائه می کنند که اطلاعات بیستری را به موضوع مطرح شده اضافه می کنند.غرغر کردن و زخم زبان زدن در مقابل رفتاری خوب در محیط وبلاگ مانند این است که به اتاق نشیمن شخصی بروی و او در خروج را با پاک کردن کامنتی که گذاشتی به تو نشان دهد.فراموش نکنید که برای اشاره کردن به یک مطلب دیگر، معرفی یک لینک قدیمی یا نوشتن نظر مخالف در وبلاگ کسی باید کامنتی محترمانه و دوستانه بنویسی.

آهنگ گویش پیام خود را واضح سازید

در حالت آنلاین هیچ کس نمی تواند صدای شما را بشنود یا حالت چهره شما را ببیند.در مکان عمومی ارائه یک سخن طعنه آمیز، اغراق آمیز یا جوک می تواند بسیار اشتباه باشد.به یاد داشته باشید که یک ویرگول یا پرانتز می تواند کاملا معنای حرف شما را عوض کند.پس از واژه های احساسی و اطلاعات اضافی برای روح بخشیدن به پیامتان استفاده نمایید.

مالک کامنت خود باشید

کامنت بی نام و نشان، صاحب آنرا انسانی ترسو نشان می دهد.پس تا جایی که ممکن است هویت خود را مشخص نمایید و کامنت خود را همراه با اسم خود و آدرس وبلاگتان بنویسید.

چکیده سخن بگویید

سخنرانیهای طولانی برای اساتید دانشگاه است نه برای مفسر وبلاگ.خیلی کوتاه سخن بگویید و به نکات اصلی اشاره نمایید.همگان ایجاز و خلاصه گویی شما را تحسین خواهند کرد.

زمانی که خسته، گرسنه، ناراحت یا احساساتی هستید چیزی ننویسید

به یاد داشته باشید که راهی برای برگرداندن و تغییر دادن در مطلبی که فرستاده اید وجود ندارد.هرگاه که مطلبی را فرستادید همه آنرا خواهند دید و گوگل نیز آنرا ذخیره خواهد کرد.فراموش نکنید که شما نمی خواهید تا چهره خود را در زمان ناراحتی به معرض نمایش بگذارید.اگر احساس می کنید عصبانی هستید از تایپ کردن منصرف شوید و آنرا نفرستید.نفسی بکشید، کمی راه بروید یا یک روز به خود فرصت دهید.

منابع خود را با لینک یا نقل قول نمایش دهید

هنگام پاسخ به سوالات مطرح شده می توانید سوالات پرسیده شده را در بخشی از وبلاگ قرار دهید و پاسخ خود را در پایین هر کدام بنویسید.اگر مطلب شما در جای دیگری قرار دارد می توانید یک خلاصه کوتاه از آن تهیه کنید و لینک دهید تا دیگران با کلیک بر روی آن بتوانند به اطلاعات بیشتری دست یابند.

مودب باشید

گاهی اوقات ممکن است که عده ای کامنتی بگذارند که شما را ناراحت یا خسته کند.توهین به نظر شخصی همواره غیر قابل قبول و بی فایده است و می تواند به سرعت، اعتبار یک بحث را کاهش دهد.پس مانع از برانگیختن افراد شوید و در همه زمانها محترمانه برخورد نمایید.

وقایع غیر واقعی را نپرورانید و مسخره نکنید

مقالات متعددی در این زمینه نوشته شده است اما همیشه تعدادی از افراد وجود دارند که مطالب بی ارزشی را به قصد انتقام جویی یا کینه ورزی از طریق وبلاگشان منتشر می کنند.اجازه ندهید که این افراد توسط دلایلی که برای اثبات اشتباهشان می آوری یا با اعلام مخالفتی که می کنی یا با نام بردن آنها به عنوان افرادی که مطالب بی ارش را منتشر می کنند، معروفتر و شناخته تر شوند.

منبع: Geek to Live: Lifehacker’s guide to weblog commentsو گروه خبرگان عصر نوین


[ چهارشنبه 87/8/8 ] [ 7:9 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

از یاهو چه خبر؟

در زیر، یک نکته از تنظیمات ای میل یاهو برای علاقه مندان به این سرویس دهنده ارائه می شود. با کمک این تنظیم می توانید حتی زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید اشخاصی را که برایتان ای میل ارسال می کنند بدون جواب نگذارید.
با وجود تعداد زیاد سرویس دهندگان رایگان ای میل، جای هیچ گونه شکی نیست که یاهو در کشور ما از طرفداران پروپا قرص بسیاری برخوردار است اگرچه گوگل با عرضه
Gmail قصد سربه نیست کردن یاهو را در سر می پروراند ولی تاکنون نتوانسته است حریف یاهوی با تجربه شود.
در زیر، یک نکته از تنظیمات ای میل یاهو برای علاقه مندان به این سرویس دهنده ارائه می شود. با کمک این تنظیم می توانید حتی زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید اشخاصی را که برایتان ای میل ارسال می کنند بدون جواب نگذارید.
گزینه Vacation Response
قطعاً زمان هایی پیش خواهد آمد که به دلیل مسافرت یا تعطیلات کاری به ای میل خود دسترسی نداشته باشید. در این صورت کلیه ای میل های دریافت شده در انتظار پاسخ در صندوق نامه های دریافتی منتظر خواهند ماند تا پس از بازگشت از تعطیلات به سراغ شان بروید.
این تاخیر چند روزه در مطالعه ای میل ها و ارسال پاسخ می تواند به قیمت رنجیده شدن دوستان یا از دست رفتن فرصت های کاری تمام شود.
یاهوی دوست داشتنی برای این مشکل نیز چاره ای اندیشیده است:
Vacation Response به عنوان یک پاسخگوی اتوماتیک به تمامی ای میل های دریافت شده پاسخی مناسب خواهد داد و از ارسال کننده آنها به واسطه عدم دسترسی شما به صندوق پستی تان پوزش خواهد خواست.
روش کار بسیار ساده است: روی
Mail Options از ناحیه بالا و سمت راست صفحه اصلی ای میل خود کلیک کرده و در صفحه ظاهر شده گزینه Vacation Response را از ناحیه Personalization انتخاب کنید.
در پنجره ای که ظاهر خواهد شد و از ناحیه
Duration تاریخ شروع زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت Start Date و تاریخ پایان زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت End Date وارد کنید. در مقابل هر کدام از این گزینه ها، کادر اول برای وارد کردن ماه، کادر دوم برای وارد کردن روز و کادر سوم برای وارد کردن سال در نظر گرفته شده است. در صورتی که مایل به انتخاب تاریخ موردنظر از تقویم باشید آخرین دکمه قرار گرفته در مقابل هر کدام از این گزینه ها، تقویم را ظاهر خواهد کرد. در قسمت Generic Response متنی را که مایلید در پاسخ به ای میل های دریافتی به صورت اتوماتیک ارسال شود، درج کنید.
این پاسخ می تواند اعلام وصول ای میل و قولی برای مطالعه و پاسخ به آن پس از بازگشت از تعطیلات باشد. در صورتی که مایلید پاسخ ارسال شده توسط پاسخ دهنده اتوماتیک به ای میل های دریافتی از یک دامین خاص متفاوت از سایرین باشد کافیست متن موردنظر را در کادر
Special Response وارد کرده و در کادر زیر آن آدرس دامین موردنظر (به عنوان مثال Gmail.com) را تایپ کنید. در پایان برای فعال کردن پاسخگوی اتوماتیک روی دکمه Turn Auto-Response On کلیک کنید.


[ جمعه 87/8/3 ] [ 6:53 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

انجمن نقدکتاب یاران اندیشه لنجان شناسنامه دار شدپس از یک ونیم سال فعالیت مداوم وپیگیری مستمر سرانجام انجمن نقدکتاب یاران اندیشه لنجان شناسنامه دارشد وباشماره 115 به ثبت رسید .به گفته مسئولان فرهنگی این نخستین انجمن فرهنگی شناسنامه دار در شهرستان لنجان واستان اصفهان است امید است این موفقیت گامی در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی وگسترش باور نقد ونقدپذیری درجامعه ما باشد . به همه کسانی که در کسب این توفیق سهیم بوده اند وبه همه آنانی که برای فرهنگ این مرز وبوم به اندازه توان تلاش می کنندتبریک می گویم .


[ یکشنبه 87/7/28 ] [ 1:7 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

راه کدام است؟

قرآن کلام وحی از طریق پیامبر گرامی اسلام ـــ‌ حضرت محمد بن عبدالله(ص) ــــ  است وهمانگونه که در پیشانی این کتاب آمده برای هدایت مردم نازل شده است .قرآن چونان آدرس ونشانی جایی دوردست است که باید آن را خواند وبه سمت مقصد حرکت کرد ؛ آیاتنها باخواندن مکرر آدرس به مقصد خواهیم رسید ؟کتابت قرآن دریک روز در روزگاری که دستگاههای چاپ وانتشار به نهایت پیشرفت واطمینان رسیده اند حاکی از چیست ؟توجه افراطی به حفظ وقرائت قرآن مجید ونپرداختن به شان نزول آیات وتفسیر درست آن نشانه چیست ؟آموزش قرآن با زبان اشاره به کودکان شنوا و گویا در روزگار ما کدام هدف را نشانه گرفته است ؟


[ جمعه 87/7/26 ] [ 7:48 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

امید درناامیدی


[ چهارشنبه 87/7/24 ] [ 6:33 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

گاهی خود را نیز بنگریم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خطبای نماز جمعه، مراجع تقلید، هیات دولت و... ازصداوسیما به خاطر ساخت وپخش برنامه های ویژه ماه رمضان تشکر کردند ومطبوعات وصداوسیما نیزباپوشش خبری مناسب اخبارش را بارها منتشر وپخش کردند .

ای کاش گاهی انتقاد از برنامه ها نیز باهمین صراحت مطرح می شد وباهمین وسعت ـــ وحتی کمی کمترــ از رسانه ها پخش می گردید . اگر چنین می شد مردم نیز از صدا وسیما واز همه تشکر کنندگان بالا تشکر می کردند .


[ جمعه 87/7/19 ] [ 8:50 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

فوتبال بانوان ایرانی


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 10:59 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 105
کل بازدیدها: 1448022